Monday, December 20, 2010

cerita ceriti

Ahad - 19.12.10
mula cerita ngn peristiwa hari ahad lepas. adoi....kunun2 nak kuar lunch date ngn mr hubby, alih2 last minit kensel. sebabnye duk tunggu customer dia sampai last2 tgk jam dah kul 2. terus balik opis tanpa makan ape pun. huhu...bengkek hati xyah citer la. sepanjang jalan nangis...huhu. sedey la...bukan selalu leh makan tghhr ngan dia. dah masuk opis kire ok balik la. pastu petang pi kelas erobik. semangat ni sbb malam tu ade dinner kat hotel renaissance. elok je abis kelas, ayah tepon bgtau anak duk nangis sakit gigi. adehh...cemane nih? hubby xdak pi hantar kete customer. mm...balikla umah abah dulu enngok si akeef tu. plan awal nak balik umah sewa terus gi dinner. masa tu dah x pikir pasal dinner lagi dah, janji balik tengok anak dulu.
sampai je kat umah, terus bagi dia makan ubat. alhamdulillah...dah ok. aku belek2 gigi dia tu memang dah teruk. mmm...nak kena bawak pi jumpe dentist nih. tapi, ok ke dia? adehh...problem tuh. pastu tengok jam dah dekat kul 8, maknanye dinner aku pun melepas...huhu. balik umah. baru teringat esok ni ade majlis kat opis dan aku pun terlibat sama. baru teringat kasut koyak. call hubby suh dia beli gam gajah nak tampal. dia ni cam nak pujuk aku la, ajak kuar. aku kata la xkan ank beli gam gajah kena kuar sumer....hehe, konon2 majuk lagi la. dia pun jawab bukan beli gam daa...beli kasut. huh! melepas. xperlah...aku kata balik dulu nnt bincang. so, dia pun balik umah. pas mandi dah siap2 nak kuar ni tgk jam dah 9 lebih. KB Mall tutup kul 10...adehhh....xleh gi beli gak la kasut. mmm...padan muke. dapat la gam gajah tu. moral of da story, jangan majuk lama sangat...haha

isnin - 20.12.10
kul 11 start majlis kat opis. tup tap tup tap kul 12 siap la majlis tuh. dapat la ketua jabatan yang baru. xtau la cemane orangnye. hopefully ok. pastu ade makan2, so aku masih dengan diet nih...makan la lauk2 jer. pastu aku terus antar msg pada mr hubby bgtau dia start balik keje xmau dia pi mana2. nak spend masa ngan dia n anak2. bukan senang tau nak duk ngan dia. kena wat appointment nih. so balik kul 5 tu aku dipelawa la ke kopitiam dekat ngan opis dia. dekat sejam gak habiskan masa kat situ wif mr hubby n kawan2 dia. pastu balik umah amik anak. malamnye bawak anak2 kuar dinner.
kitaorang pegi la makan kat Secret Recipe kat Tesco KB. Sebelum ni x penah makan kat situ just beli minuman jer. anak aku ni adddicted sangat ngan ice blended mocha cappuccino. best wooo! ni baru nak try makan. aku pun order la pan grilled dowry, hubby order burger ape ntah. yang anak2 lak makan kiddy burger. air tu cam besa la. lama tunggu baru sampai order. aku pelik sebab biasa makan kat SR lain ade sayur. so, tanye la kat waiter tu sayur xder ke. dia pun ader...lupe nak letak. so dia amik balik pinggan aku tu bawak pi kitchen dia. letak la sayur. bawak mai kat aku....tgk carrot lembik semacam. pastu, kulit pun x kupas semua. nampak la lebam2. aku pun try makan sayur tu...masam! uwekkk!!! ketak tepi. makan la dory tu jer. seb baik leh layan. sampai lak hubby nye order. dengar dia makan burger tu...bunyi krappp, ya allah...kerasnye! burger ke batu nih. kirenye fail la makanan dia kat situ. langsung x beat.
aku malas nak bertekak la kan. so, minta la bill. dia pun bawak mai ...bill ciai je. tulis tangan. mmm...teruknye! aku pun tanye camni je ke bill nye? dia jawab mesin rosak. adehhh...teruknye! aku bayar n terus blah. sebelum tu sempat gak la aku complaint pasal sayur tu. sakit hati ooo!!!

No comments:

Post a Comment